Southern Sea Airways biedt een maatwerk-oplossing aan waar uw team beter van wordt. U leert van de luchtvaart.
Wij gaan aan slag met de drie pijlers van CRM.

LEIDERSCHAP

SITUATIEBEWUSTZIJN

COMMUNICATIE
Door op deze competenties te trainen verkleinen wij de kans op fouten, vergroten wij de performance door efficiënter te werken en waarborgen wij de veiligheid.

DE DAGINDELING

Tijdens de voorbereiding stellen we samen met u een dagprogramma samen.

HET PROGRAMMA

De dag start met een warm welkom en kennismaking, de uitleg over het programma en over de werkwijze. De kandidaten checken in met hun eigen boarding pass.

In deze fase worden de verwachtingen geïnventariseerd en worden de spelregels afgesproken

Tijdens het boarden wordt het thema geïntroduceerd en is de focus op het verkrijgen van commitment.

In deze fase wordt het totale team in groepen verdeeld en gaat men aan de slag met de carrousel rondes.

Gedurende de hele dag wordt regelmatig de koers gecheckt en wordt deze gecorrigeerd indien nodig.

In dit onderdeel vindt er gezamenlijke afronding plaats en worden de geleerde lessen, verwachtingen en bereikte resultaten besproken.

De informele afsluiting van de dag, onder het genot van een hapje en een drankje.

MEER WETEN

De bagagekelder

De bagagekelder is een processpel om op een andere manier naar organiseren te kijken.

De passagiers willen op bestemming bagage aantreffen: hún bagage.

In deze simulatie organiseert het team zelf hoe het eraan toe gaat in de bagagekelder en organiseren zij een foutloze sortering van de koffers en catering.

Welke vlucht vertrekt op tijd en welke met vertraging? Is alles aan boord of missen we een lunch? Hoe kan het anders en slimmer?!

  • Leren organiseren onder tijdsdruk

  • Slimheid vergroten door samenwerken

  • Met inzicht prioriteiten stellen

MEER WETEN

BOEING 737 SIMULATOR

Centraal in de trainingen staat het gebruik van de full motion Boeing 737-800 simulator.

Teamwork is essentieel voor een goede, gestructureerde en veilige werkomgeving.  

Closed Loop, situatiebewustzijn, leiderschap en het gebruik van controlemethodieken komen hier volop aan bod om een veilige vlucht te maken.

  • Ervaar elke beweging in de Full Motion Flight Simulator

  • Leer realistisch situatiebewust worden

  • Vergroten van effectieve samenwerking

Meer weten

CLOSED LOOP COMMUNICATIE

Wat veroorzaakt nu zo vaak fouten en uitval in processen? Vaak zijn dat misverstanden of halve afspraken. 

In de luchtvaart worden dergelijke misverstanden voorkomen door het closed loop principe waarbij ontvanger herhaald wat gehoord is waardoor de zender kan checken of dat ook het gezegd is. 

Wij leren alle deelnemers dit effectief in te zetten.

  • Leer helder en duidelijke communiceren

  • Ervaar de voordelen van goed luisteren

  • Vergroten van effectieve en efficiënte communicatie

MEER WETEN

VOOR WIE IS CRM BEDOELD?

  • Voor teams die op zoek zijn naar oplossingen voor het verbeteren van de effectiviteit.
  • Voor bestaande teams die de kans op fouten en calamiteiten willen voorkomen.
  • Wanneer uw managementteam behoefte heeft om anders te denken en doen om resultaten snel te verbeteren.
  • Als een hechtere band tussen uw mensen en de samenwerking in en tussen teams verbeterd kan worden.
  • Op het moment dat teams weer inspiratie moeten opdoen om grote stappen voorwaarts te zetten.
  • Om op een hele nieuwe manier naar uitdagingen, problemen en moeilijke situaties te leren kijken.
  • Als u het unieke van onze locatie als metafoor wilt inzetten om verandertrajecten effectief te laten starten.

De geschiedenis van CRM

Crew Resource Management komt voort uit de luchtvaart, een branche waarin fouten maken vaak desastreuze gevolgen heeft. Daarom is er een zelf corrigerend mechanisme ontstaan dat ervoor zorgt dat fouten in principe niet twee keer gemaakt kunnen worden.

LEES MEER

Neem contact met ons op

Geïnteresseerd in wat onze trainingen voor uw organisatie kunnen betekenen? Neem vrijblijvend contact op met Southern Sea Airways om de mogelijkheden te bespreken.
Vul hieronder uw gegevens in en wij nemen zo snel mogelijk contact op.